söndag, november 26, 2006

Avantgarde i Agenda

Inom socialdemokratin diskuteras just nu vem som ska bli ny partiordförande, om nu någon missat det. Frågan verkar också intressera människor som inte själva är medlemmar i socialdemokraterna. Ett exempel är Sveriges televisions Agenda som ikväll handlar om hur diskussionen förs på gräsrotsnivå. För att få reda på det har Agenda besökt mina kloka kamrater i Unga S-kvinnor Avantgarde i Linköping. Du kan se mer i Agenda ikväll i Svt 1 klockan 21.15 eller imorgon klockan 12.05.

Själv tycker jag det finns flera mycket dugliga kandidater. Jag har utvecklat det i en tidigare blogpost.

Detta inlägg är pingat på intressant.se. Andra bloggar om partiledare, socialdemokraterna och politik

2 Comments:

Blogger Anna Larsson said...

Hm.. Vi har inte formellt anslutit oss till s-kvinnor, men vi snyltar ju lite på konceptet io ch med benämningen Avant Garde. Men annars stämmer det, vi är kloka, unga och kvinnor. :)

söndag, 26 november, 2006  
Blogger Martin Tollén said...

Jag försöker förlika mig med att jag inte uppfyller ett enda av de tre kriterierna. Därmed får jag stå utanför de informella maktstrukturerna i politiken!

söndag, 26 november, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home