onsdag, november 15, 2006

Knacka på 10000 dörrar

Jag tänker försöka att avsluta mina betraktelser från USA med några bloggposter de närmsta dagarna. Jag har en hel del att göra nu så det kan dröja lite…

Ett område där en amerikansk valkampanj skiljer sig från en svensk är den väldiga kraft de lägger på att knacka dörrar – canvassing. Jag har bloggat om det redan när jag var i USA under valrörelsen

På flygplatsen på väg hem läste jag i Denver Post om Kathy Hartman som som första demokrat sedan 1994 blivit invald i styrelsen för Jefferson County utanför Denver:
She knocked on 10,000 doors while on the campaign trail.

Det skulle kanske vara något för svenska politiska kandidater att ta efter?

Detta inlägg är pingat på intressant.se. Andra bloggar om USA, USA-valet 2006 och valkampanj

Etiketter: