torsdag, oktober 30, 2008

Obamas 30 minuter

Förutom en massa telefonsamtal och dörrknackande använder de amerikanska kampanjerna en massa reklam för att sprida sitt budskap – ofta koncentrerat till 30 sekunders tv-snuttar. Det gör även obamakampanjen, men de enorma resurser som det stora engagemanget fört med sig har tillåtit Obama att även göra det här på ett annorlunda sätt. Igår hade han till exempel bokat ett reklaminslag på 30 MINUTER på bästa sändningstid i alla stora tv-kanaler samtidigt.

Obamakampanjen ordnade ett tal-tittar-party på ett av kontoren i Madison. Ett annat kontor kopplade lite senare upp sig mot en telefonkonferens med Barack Obamas fru Michelle. Det var dock inget kontor som tittade på både tv-inslaget och lyssnade på Michelles telefonsamtal eftersom det skulle ta för mycket värdefull tid som behöver användas till att få väljare till vallokalerna.

Själv hade jag inte tid med någondera… På mitt kampanjkontor jobbade vi till långt in på kvällen med att reda ut alla problem inför de sista dagarnas GOTV-kampanj. Någon gång när jag får tid kommer jag att försöka titta på Obamas 30 minuters tv-inslag på youtube eller på barackobama.com

Andra bloggar om USA, Barack Obama och presidentvalet

Etiketter: , ,