onsdag, oktober 29, 2008

Co-captain i röstmobiliseringen


Min första kväll i Wisconsin ägnades åt möte inför Get Out The Vote-kampanjen (GOTV). Vår del av Madison är indelad i cirka tio ”Ward” och för varje Ward ansvarar en ward-captain och en co-captain som ska se till att kunna sitt område och organisera de volontärer som anmält sig. Jag är co-captain åt Caleb i ett område där många studenter bor.

Vi var ett tjugotal personer som träffades hemma hos ett par som är med och ansvarar för denna del av kampanjen i vår del av Madison och Meryl informerade om vad som förväntas av oss som är ward-captain och co-captain.

Mot slutet av mötet kände jag att jag inte blivit av med min jet-lag så efter att ha skjutsat tillbaka Meryl till kampanjkontoret åkte jag till familjen som bidrar till kampanjen genom att öppna upp sitt hem för mig och en annan volontär. Jag lyckades komma i säng tidigt och nu har förhoppningsvis min kropp hamnat i rätt tidszon också.

Andra bloggar om USA och presidentvalet

Etiketter: , , ,