onsdag, oktober 29, 2008

På plats i obamakampanjen

Det har dröjt till nu innan jag fått tid att blogga och fått tag på en internetuppkoppling.

I alla fall, igår körde jag från Chicago till Madison, Wisconsin, och tack vara min GPS kom jag snabbt och enkelt fram till ett av obamakampanjens kontor. Det är Meryl Harrell som förestår kontoret. Meryl är gift med min kusin Peter och jag får försöka återkomma till vad de gör i Wisconsin senare.

Så fort jag kom fram såg Meryl till att jag sattes i arbete med att skriva vykort ”Neighbor to Neighbor”. Jag instruerades av Eryn som gjorde samma sak med den skillnaden att hennes vykort var ”Woman to Woman”. Konceptet gick ut på att vi fyllde vykortets framsida med en egen text om varför vi stödde Obama och en uppmaning att engagera sig i kampanjen och att rösta 4 november. Vykorten skickas sedan till de som kampanjen identifierat som möjliga obamaanhängare.

Ännu så länge är kampanjkontoret ganska lugnt. Det öppnades i lördags och ska användas till den gigantiska Get Out The Vote-mobiliseringen som genomförs de sista fyra dagarna.

Andra bloggar om USA och presidentvalet

Etiketter: , ,