tisdag, oktober 28, 2008

Amerikanskt mobilnummer

Jag har lanat Peters dator, med internetuppkoppling och amerikanskt tangentbord, for att kort meddela att jag nu har ett amerikanskt mobilnummer som ni kan ringa till om ni vill ha tag pa mig. Det ar +1 608 335 6986. Om ni ska skicka sms tror jag det ar battre att anvanda mitt vanliga svenska nummer.

Annars gar kampanjen bra. Jag hoppas kunna aterkomma senare med lite rapporter jag samlat pa mig!

UPPDATERING:Det har alltid varit lite av ett äventyr att få tag på ett amerikanskt sim-kort. Den här gången litade jag på att min navigator skulle hjälpa mig hitta rätt, men det var enklare sagt än gjort. Först letade Peter reda på adressen till en US Cellular-butik men när jag hittat dit visade det sig att butiken inte längre fanns. Navigatorn tipsade då om en ny butik 15 km bort, på andra sidan Madison. När jag nästan var framme lyckades jag svänga fel i en korsning och hamnade på motorvägen till Chicago. När jag slutligen kom fram – till telebutiken, inte till Chicago – visade det sig att de inte sålde sim-kort. Jag bad navigatorn om vägbeskrivningen till en Cingular-affär och när jag kommit fram till det föreslagna målet befann jag mig på parkeringsplatsen till ett kontorskomplex. Jag gav navigatorn en ny chans, den här gången att visa mig till en AT&T-butik. Det slutade i ett köpcentrum där det fanns flera teleförsäljare men ingen som sålde sim-kort. En av dem var dock vänlig nog att ge mig vägbeskrivningen till närmsta AT&T-butik och väl där tog det bara några minuter att få mitt nya sim-kort.

Förutom ett amerikanskt mobilnummer fick jag alltså se en hel del av Madison…

Etiketter: