onsdag, oktober 29, 2008

Chevrolet

Jag har hyrt en bil att färdas i under min tid i Obamakampanjen och innan jag hyrde insisterade Anna på att det skulle bli en Chrystler. Nå kunde jag inte göra Anna till lags men jag hoppas att hon ändå nöjer sig med att jag hyrde en Chevrolet, , nämligen en Chevrolet Aveo i vacker (?) turkos färg. Bilen fungerar bra – trots att den är automatväxlad – men allra bäst fungerar min GPS-navigator. Utan den hade det tagit mycket längre tid att hitta till Meryls kampanjkontor och det hade varit hart när omöjligt att hitta hem till min värdfamilj. Nu har till och med jag börjat lära mig hur den kan användas så smart som möjligt…

USA är verkligen ett bil-land och det är svårt att ta sig någonstans utan bil (såvida det inte handlar om längre sträckor för då flyger de flesta).

Andra bloggar om USA

Etiketter: ,