torsdag, augusti 10, 2006

Fyra små rätter

Jag utmanas av Joel Malmqvist på ytterligare ett av dessa meningslösa kedjebrev. Denna gång verkar det vara något slags test på folklighet i grupper om fyra. Det är inte någonting som jag jobbat hårt på. Men med tanke på det hedrande sällskapet – Johan Sjölander, Tora Hansjons och Anna Larsson – Joel gett mig i utmaningen så kan jag inte låta bli att svara. Så gott jag kan i alla fall…


Fyra arbeten jag har haft i mitt liv:
Metallarbetare
Lärarvikarie
Konsult
Valombudsman

Fyra filmer jag kan se om och om igen:
Mars Attacks
Kenneth Branaghs Hamlet (okej, den är så lång så en gång i taget kanske är tillräckligt…)
Grand Prix
Tja, det får väl räcka med tre så kan jag se någon ny film istället.

Fyra städer jag har bott i:
Bankekind (Städernas stad? Nordens Paris??)
Linköping
Denver
Det här liknar mer och mer tre små rätter…

Fyra tv-serier jag gärna ser:
West Wing
Svenska dialektmysterier
Rundgång
Och så en svensk dramaserie som gick i våras, svart humor som utspelades på en skola. Vad hette den?

Fyra ställen jag vill åka till:
Just nu: New York
Snart: Linköping
Brasov
Månen

Fyra webbsidor jag besöker dagligen:
Landstinget i massmedia
The Fix
Det progressiva USA
Nyligen.se

Fyra favoriträtter:
Mammas pizza
Sill och potatis
Smördegsinbakad fläskfilé
Kroppkakor

Fyra ställen där jag trivs:
Dahlbergs Café
Gränna
På min cykel
Ulebergshamn

Fyra personer jag vill utmana att svara på enkäten:
Sven Wennerström
Kristin Nygren
Jocke Jonsson
Jessica Ericsson

2 Comments:

Blogger Kristin said...

Evil! Om jag ska svara på den här "enkäten" måste jag ju blogga igen. Synnerligen elakt måste jag bara säga.

fredag, 11 augusti, 2006  
Blogger Martin Tollén said...

Möjligen elakt, men i ännu högre grad beräknande. Det finns ett syfte med allt jag gör...

lördag, 12 augusti, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home