fredag, augusti 19, 2005

Die Silberpfeile

Idag har jag ordnat en liten julafton för mig själv. Jag har nämligen skämt bort mig med en riktigt rolig present - en Nishiki Cometition Tiagra/Sora -05

Jag hade förstått anat att det skulle märkas skillnad mellan min gamla skrutt-cykel och silverpilen, men efter några mils cyklande nu ikväll är jag lyrisk. Alla mina förväntningar är överträffade och då var det ändå en av de billigaste landsvägscyklarna de hade hos min cykelaffär. Tänk om jag skulle satsa på en dyrare cykel istället?

Men att pedalerna sitter fast i skorna har jag inte riktigt vant mig vid så jag har lyckats stå på öronen en gång. Turligt nog går det inte särskilt fort när sådana olyckor inträffar. Annars går det fort - i alla fall med martinmått mätt...

2 Comments:

Blogger M said...

Kan tänka mig vad lycklig du måste vara, skulle jag också vara med en så fin cykel. Bra köp! O hoppas du inte skadade dig, får skaffa skydd här o där, min morfar rådde mig när jag var liten att alltid ha en kudde på baken så jag inte skulle göra mig illa. Ett bra tips som jag tror kan fungera! :)

tisdag, 23 augusti, 2005  
Blogger Martin Tollén said...

Du kan få testa den någon gång, om du lovar att vara försiktig. Jag hoppar inte ens upp på den här cykeln utan att ha hjälm på huvudet och mina cykelbyxor har insydd stoppning i baken (även om det krävs större akrobatisk förmåga än den jag har om jag ska lyckas ramla av på ett sådant sätt att jag landar på rumpan!)

onsdag, 24 augusti, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home