torsdag, juli 20, 2006

UD-Media 1-0

Media verkar ha haft sin dramaturgi klar sedan länge. UD lämnar svenskar i sticket och har inte lärt sig något av tsunamikatastrofen. Den bilden stämmer inte riktigt med en skildring inifrån UD på Katrine Kielos blogg. Även Joel Malmqvist skriver om den svenska mediabilden på sin blogg.

För att verkligen understryka vad de menar skriver Marie Söderqvist en krönika i Expressen (ni vet den där tidningen som publicerade en bild på Hagamannen vilket kan ha bidragit till att domstolen inte kunde lägga någon vikt vid ett utpekande från en våldtagen kvinna). Katrine bemöter det mycket bättre än vad jag någonsin kan göra.

När Marie Söderqvist spelar i medialaget slutar matchen mellan UD och Media 1-0.

Att sedan det stora problemet för de strandsatta svenskarna just nu är att den israelska armén bombar libanesiska flygfält, hamnar och vägar är en helt annan sak.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Med den nya arbetarregeringen kommer ett nytt sätt att tackla gamla problem. Under den socialistiska regimen var byråkratisering och förstatligande honnörsord. Departementen har nu vuxit till tröga jätteorganisationer. I motsvarande grad har kostnaderna ökat. Allians mot Sverige ser hellre smidiga och ekonomiskt mer hållbara lösningar. Under den alltid lika dynamiske Carl Bildts ledning är utrikesdepartementet först ut med att pröva de nya riktlinjerna. Ett första steg är att öka departementets inkomster. Den svenska utrikespolitiken har rykte om sig att vara balanserad och neutral. Svensk utrikespolitik är ett av våra starkaste varumärken. Det är ett varumärke som är spritt och känt över hela världen! Möjligheterna är därför oändliga för en minister med ena foten i världspolitiken och den andra i multinationellt näringsliv.
Carl Bildt har lång erfarenhet av det lukrativa militära näringslivet. I Sudan är hans f.d. uppdragsgivare Lundin Oil nära knutet till den sittande regeringens krigsföring. Han har även gemensamma affärer med den turkiska militären. Allt detta pekar på att Bildt är mannen att leda svensk utrikespolitik mot nya storvinster!I förlängningen är det dock inte idealiskt med stora, statligt styrda organisationer. Likt Nike och Tony Hilfiger är tanken att allt utom varumärket kan läggas ut på entreprenad. Ett fristående företag kan ägna sig åt att sälja in utrikespolitiska utspel och mer långsiktiga åtaganden. Ett annat kan specialisera sig på produktens formmässiga innehåll. Utrikesdepartementet kan då helt ägna tiden åt att bygga sitt varumärke!
För fler borgerliga argument besök. www.alliansmotsverige.se

torsdag, 26 april, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home