torsdag, juli 06, 2006

Pojklekar och flicklekar

Förra veckan var jag och min syster i London. Vi missade terrorattacker med lite större marginal än förra året och vi klarade oss ifrån poliser också.

Min syster insisterade att vi skulle besöka Hamleys - den stora leksaksbutiken på Regent Street (ja, jag hävdar fortfarande att hon är en bäbis). Väl där var det jag som hade roligast tror jag. Jag har inte sett en större briojärnväg sedan jag gick på dagis och den var jätteskojig att leka med!

Leksaksbutiken var pedagogsikt indelad med olika utbud på de olika våningarna. Våning 3 var "girls".

"Jaha, är det sånt här jag tycker är roligt" sa min syster tveksamt.

Våning 5 var "Boys" och där fanns action figures för det är sådant pojkar - och endast pojkar - gillar. En säljare visade vilken fantastiskt rolig leksak en spindelmansfigur kan vara. Jag förklarade att den enda jag känner som gillar Spindelmannen är en flicka, att jag köpt den om den funnits på flickvåningen men att det tydligen inte är något för henne eftersom våningen heter boys. Jag är inte säker på att han förstod min kritik, men jag är droppen som träffar stenen.

Trots flickvåningen verkade det vara i källaren min syster trivdes bäst. Den våningen heter "Interactive" och där fanns bland annat datorspelen.

Veronica har resonerat vidare i en annan post jag länkat till tidigare men som är värd att läsa igen: Att göra kön

Vad tror ni att Veronicas anmälan ledde till? Hon berättar själv. Vi är droppar båda två...

Det mesta fanns på Hamleys, som den här giraffiguren som kan bli din för £3500 (och så tillkommer kostnaden för att få med den på flyget också...)

Min syster har lagt upp fler bilder från resan på sin egen blogg.