onsdag, juli 19, 2006

Allsång i Gamla Linköping

UPPDATERAD - BILDER Min föregående post med önskningar inför kvällens allsång i Gamla Linköping hade inte legat uppe länge förrän min telefon ringde.
Du tror väl inte att vi kan få med någon av låtarna om du kommer med önskningarna dagen innan?

Nu tror jag inte det hjälpt om jag visat listan tidigare. Efter min s-förenings myckna värvande senaste året är jag lite ovan vid sammankomster där jag drar ner medelåldern men på allsången tror jag att jag lyckades riktigt bra med det. Utifrån de förutsättningarna tycker jag de lyckades bra som i alla fall hade med sig en låt av Ture Nerman: Små nära ting. Han har skrivit den svenska texten till två av låtarna på min önskelista.

Allsångsledare och gäster, från vänster Ragnar Dahlberg, Lotta Källström, Lollo Asplund och Jessica Ericsson

Lotta Källström sjöng som vanligt bra. Eller rättare sagt, ikväll var det inte en massa annat som distraherade så då kunde jag bättre än tidigare uppfatta hur bra hon faktiskt sjunger. Jag kom på att det var fjärde gången i år jag lyssnade på henne så jag känner mig nästan som en stalker – särskilt som jag tog en massa bilder också. Bara därför borde jag nästla mig in då hon uppträder på Kommunals valupptakt… Lotta Källström å sin sida uppskattade att jag satt och log då jag lyssnade, men det är klart att jag blir glad då det är vacker!

Lotta Källström och Jessica Ericsson

Jessica Ericsson är också bra men med tanke på att hon är valledare i min socialdemokratiska stadsdelsförening och kandidat till kommunfullmäktige har jag ibland svårt att förstå hennes val av låtar. I Motalarevyn sjöng hon en nidvisa om landstingspolitiker (och därefter föreslår jag henne till min föreningsstyrelse – vi kanske har dåligt omdöme när allt kommer omkring…) och på allsången sjöng hon om att Krig och politik som har fördärvat vår jord. Jag ska minsann se till att rösta in henne i kommunfullmäktige i höst så ska hon själv få stå till svars… ;-)

Detta inlägg är pingat på intressant.se. Andra bloggar om allsång, Linköping.