tisdag, juni 06, 2006

Studentförbundskongress i Linköping

I helgen håller socialdemokratiska studentförbundet sin kongress i Linköping. Eftersom studentförbundets senaste kongress i Linköping - år 2000 – var en fullständig succé finns det mycket som talar för att det blir ett lyckat arrangemang. Kongressen kan följas på Kongressbloggen men också via webb-tv.

Jag förutsätter att programmet kommer att läggas upp på kongressbloggen snart. Förhandlingarna hålls i Nationernas hus med början på fredag klockan 13.00 då bland annat Johan Löfstrand, Anna-Lena Sörenson och Mats Johansson hälsar välkommen. Kongressförhandlingarna avslutas på lördag klockan 16 och därefter vidtar seminarier som håller på till söndag eftermiddag.

Under kongressen och på seminarierna deltar bland annat finansminister Pär Nuder, europaparlamentarikern Åsa Westlund, LO:s avtalssekreterare Erland Olausson , socialminister Berit Andnor och SEKO-magasines chefredaktör Jesper Bengtsson.

När SSU-kongressen hölls i Linköping fick jag förmånen att vara en av kongressordförandena. Den förmånen får jag även på studentförbundskongressen och nu får jag även sitta ordförande tillsammans med en av mina politiska förebilder Kikki Göransson.

1 Comments:

Blogger Martin Tollén said...

Aj, jag skäms! Ändrar det direkt.

lördag, 10 juni, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home