onsdag, maj 24, 2006

Dementi istället för politik

Alltid läsvärda Katrine Kielos förekommer eventuella spekulationer genom att offentliggöra att hon inte är Lars Danielssons älskarinna. I en kommentar till det egna inlägget förklarar hon också:
”Danielsson var inte hemma hos mig på annandagan, inte heller kokade vi knäck i regeringsplanet. Det enda jag vet är att han inte gjorde vad han skulle dvs: kastade sig på flygbussen till Skavsta, åkte Ryanair ner till Thailand, stoppade vågen, räddade alla barnen och skickade hem dem i Regeringsplanet till Sverige. För att sen efter att ha rensat upp på stränderna ta bussen hem igen. Fy faaan vilken inkompetent statssekreterare, inte konstigt att han inte får ihop det med pumor som Helen Eduards.”

Katrines initiativ har fått andra att också komma ut som till exempel Jonas Morian. Ytterligare andra har blivit indragna i affären utan egen förskyllan; Magnus Ljungkvist beskylls till exempel av den vilt slående och desperat ljugande folkpartistiske partisekreteraren Johan Jakobsson för att själv vara den som spritt rykten om Danielsson innan folkpartisterna Johan Ingerö och Johanna Nylander la sig i gyttjan. Magnus försvarar sig tillräckligt bra själv, men jag ställer mig gärna bakom honom. Jag har ännu inte bestämt mig för om jag offentligt ska kommentera mitt eget förhållande till Danielsson eller inte.

Egentligen borde jag ägna bloggandet åt vettiga, viktiga, angelägna, tänkvärda och… ja, här tog adjektiven slut… saker – eller kanske till och med läsa på om majoritetens budgetförslag i världens bästa landsting – istället för folkpartiets smutsiga valrörelse, men det har inte blivit av. Jag har fått ägna kvällen åt att hantera andra problem. Idag fick jag nämligen höra att jag har en flickvän. Jag tyckte det lät lite gulligt men den utpekade flickvännen blev mycket upprörd. Jag vet inte hur jag ska tolka det mer än att det är säkrast att dementera uppgiften…

Bilden på Katrine Kielos kommer från Katrines blogg.

1 Comments:

Blogger Martin Tollén said...

Det allra mest interssanta är väl inte vem som gjorde vad, utan vad som borde gjorts. Och ja, det har Katrine redan skrivit...

torsdag, 25 maj, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home