måndag, maj 08, 2006

853 kilometer - en tredjedels Vätternrunda

Jag har haft en stressig vecka med arbete, jobbsökande och andra aktiviteter så därför har det inte blivit mycket tid till vare sig cyklande eller bloggande. Samtidigt har jag tränat vidare på att äta ordentligt så kombinationen av flitigt energiintag och få cyklade kilometer har gjort att jag återvunnit några förlorade kilon. Det är bra för det kommer att behövas en energireserv när jag kan återuppta tränandet ordentligt.

Förra veckan blev det bara ett enda träningspass på cykeln med det blev å andra sidan säsongens längsta. Först cyklade jag ett varv runt Roxen. Därefter tog jag lunchpaus och sedan fortsatte jag ett varv runt övningsområdet. Totalt blev det en cykeltur på tio mil och jag har kommit upp i 853 kilometer sedan jag började räkna dem i slutet av mars. Tio mil – det är en tredjedels Vätternrunda

Tiomilaturen kändes förvånadsvärt bra. Min vana trogen startade jag med magen full av frukost så första timmen kände jag mig lite illamående men sedan blev det bara trevligt. Solen sken, det var behagligt varmt, i skogsbrynen skimrade den uppsprickande grönskan. Eftersom jag cyklade medsols fick jag för första gången cykla nedför den fruktade Grensholmsbacken och det gick så fort att jag inte ens hann börja njuta innan jag var nere. Dessutom blåste vinden på alldeles rätt sätt: medvind ute på slätten och motvind i skogarna norr om Roxen. De sista milen från Norsholm och in mot Linköping blåste det medvind, vägen var platt och asfalten jämn. Jag tog tiden på en sträcka mellan Norsholm och Linghem och då cyklade jag nio kilometer på 13 minuter. Om jag håller det tempot en hel Vätternrunda är arbetet avklarat på sju timmar och en kvart… ;-)

Jag är lite osäker på hur mycket jag ska hinna cykla den här veckan också, men om allt känns bra kanske det kan bli en halv Vätternrunda före LFC:s hemmapremiär mot Bälinge på söndag?

Detta är veckans avsnitt av Sportsåpan. Föregående avsnitt hittar du här.

3 Comments:

Blogger M said...

Angående Annas inlägg: Köp en digitalkamera istället! Min Pentax med 6mpx är vattentät och helt grymt bra! Liten och behändig, lätt att ta fram och starttiden är max 1 sekund! Dessutom är en digitalkamera bra om man vill förstora kortet, fungerar inte alls lika bra med mobil då upplösningen inte är lika bra. Ca 4000 pix på pixmania.com och då med ett minneskort på 512 MB så man kan ta 250 kort med bästa kvaliten innan man behöver tömma kortet! Dessutom en kortläsare så det går fort fort när man för över bilderna!

tisdag, 09 maj, 2006  
Blogger Martin Tollén said...

Spännande - tänk att ha två kompisar med kompetenser som jag eftertraktar! Jag får formulera mina krav tydligare och låta er tävla om uppdraget. Vi får se om mina erfarenheter av LOU kommer till användning...

Går det riktigt bra kanske ni får sköta införskaffandet av ny mobiltelefon, stereo, klocka, glasögon, soffbord, dator, tv... Sedan är det dags för lägenhet och bil.

tisdag, 09 maj, 2006  
Blogger M said...

Jomenvisst! Det skulle vi fixa lätt! :)

tisdag, 09 maj, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home