fredag, april 21, 2006

Ett effektivt landsting

Landstinget i Östergötland är inte bara välskött och bäst i Sverige. Östgötarna får också mest vård för pengarna. Dagens Medicin rapporterar om en ännu opublicerad rapport där sjukvårdens produktivitet mäts och Östergötland toppar listan med en kostnad på 35 208 kronor per DRG-poäng. Östgötalandstinget är inte bara effektivt, det är också tredje bästa landstinget på att ytterligare förbättra produktiviteten.

Landstingets personal kan sträcka på sig, men en liten del av äran ska nog falla på mina kamrater i landstingsstyrelsen.

2 Comments:

Blogger Anna Larsson said...

Det är inte lätt att va ödmjuk... fanns det väl en låt som gick :)

fredag, 21 april, 2006  
Blogger Martin Tollén said...

Ni förtjänar lite uppmuntran. Jag menar, jag brukar slänga all kritik jag får vidare mot er. Senast jag hänvisade klagomål till LS var igår tror jag...

fredag, 21 april, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home