tisdag, april 11, 2006

Silverpilen vaknar

Ytterligare ett extranummer av sportsåpan. Jag lovade att börja använda silverpilen den här veckan och när jag kom ut idag hade den cykelvänliga kommunen sopat och spolat gatorna. Sven hälsas också välkommen till cykelklungan!

Silverpilen fick slicka asfalten i två varv runt övningsområdet. Det är verkligen en rejäl skillnad jämfört med min andra cykel. Det kändes som 46 kilometers nedförsbacke med medvind hela varvet runt. Trots en behaglig medelpuls på 133 var hastigheten 20 procent högre än mitt tidigare säsongsrekord.

Men lite problem har jag som måste tränas (?) bort. Tårna blev snabbt så kalla att jag knappast kände dem. Cykelskorna tillåter inte att fötterna rör sig och de spänner åt hårt. Dessutom hade jag väldigt ont i baken sista milen så jag började ställa mig upp i uppförsbackarna och då kunde nytt blod pumpas ut i rumpan så att det kändes bättre igen. Men ändå, jag är i desperat behov av en massör...

Dagens slutsats? Om du vill ha roligt i sommar ska du köpa dig en racer!

2 Comments:

Blogger Sven Wennerström said...

Och jag som nästan bestämt mig för att skjuta på räcerköpet... Om det innebär att jag kommer att ha tråkigt i sommar får jag nog tänka en gång till.

onsdag, 12 april, 2006  
Blogger Martin Tollén said...

Ja, du kommer att ha roligare 17 juni i alla fall. Det kan jag garantera.

onsdag, 12 april, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home