måndag, april 03, 2006

118 kilometer

Förberedandet inför Vätternrundan går framåt. Förra veckan lyckades jag hålla den plan som om den fullföljs kommer att ha gett mig 250 träningsmil till 17 juni. Detta trots att jag nu anpassat mig till Svens definitioner och endast räknar träningspass längre än 30 minuter.

Totalt är jag nu uppe i 118 kilometer efter två pass förra veckan på sammanlagt 54 kilometer. Det första passet var årets första cykling av Slakarundan – ca 24 kilometer med en medelpuls på 137. Tyvärr visade det sig att det fortfarande är för mycket grus på främst cykelbanorna för att jag ska kunna ta fram Silverpilen. Det andra passet var en lugnare runda på 30 kilometer.

Skaderapport
I förra avsnittet av Sportsåpan oroade jag mig för mitt högerknä. Det har jag lyckats hantera med snabbt trampande på lätta växlar. Å andra sidan fortsatte jag att beskära träd igår. För att komma åt ordentligt var jag uppe och klättrade i ett av våra päronträd och det tyckte inte mitt vänsterknä om. Nu hugger det till så fort jag belastar det minsta lilla. Jag får försöka bota det med ett varv på Slakarundan i eftermiddag…