torsdag, april 06, 2006

Ett smörgåsbord

Under de senaste dagarnas bloggläsande har jag stött på flera bloggar som förtjänar att läsas av flera.

En av mina favoritbloggar är Det progressiva USA. Igår deklarerade mannen bakom bloggen – Lennart Frantzell – varför han inte är kapitalist. Det är en ideologisk deklaration och jag håller med om det han skriver.

En krönikör på en mindre kvällstidning har gjort en lågt påhopp på Aftonbladets välskrivande ledarskribent Åsa Petersén. Påhoppet har med rätta upprört många. Några av de läsvärda kommentarerna står Magnus Ljungkvist, Jesper Bengtsson och Katrine Kielos för.

Katrine Kielos är för övrigt min Fröken Sverige. Hon är inte bara min Fröken Sverige utan har en fanclub som gör mig sjuk av avund.

Via Katrines pojkvän Joel Malmqvists blogg uppmärksammas jag på hur institutionen för germanska språk vid University of Michigan presenterar Sverige. Är Invest in Sweden Agency, Exportrådet och Visit Sweden underrättade? Klicka på Why Study Swedish och njut av presentationen!

Sedan har Anna lockat mig att testa vilken hund jag är! Jag återkommer eventuellt med resultatet vilket – precis som Anna konstaterar – är väldigt likt en kontaktannons…