måndag, maj 15, 2006

1048 kilometer - och en halv Vätternrunda

Precis som jag hoppades i förra veckans avsnitt av sportsåpan lyckades jag cykla en halv Vätternrunda – två varv runt Roxen – före LFC:s match mot Bälinge igår. Det dröjde inte länge förrän jag fick ont i rumpan men å andra sidan gjorde det inte mer ont ju längre jag cyklade. På det andra varvet runt Roxen fick jag draghjälp av två andra cyklister mellan Norsholm och Stjärnorp och det var nyttig träning att cykla tillsammans med andra. De 15 milen cyklade jag på strax under fem timmar, men då räknar jag inte med brunchpausen på en knapp timme mellan de två varven. Det höga tempot var precis vad som gick för att klara 15 mil men jag hade knappast klarat ytterligare en mil. Med lugnare tempo, gott om draghjälp och ordentligt ätande under tiden verkar det som om 30 mil ska vara möjligt. Men de sista 15 milen kanske är värre än de första?

Idag känner jag naturligtvis av gårdagens cykeltur men det känns ändå inte så farligt som jag fruktat. Vi får se – det kanske blir en kortare cykeltur redan i eftermiddag?

Förra veckan blev det sammanlagt nästan 20 mil och totalt har jag knäckt 100-milavallen; 1048 kilometer har jag cyklat sedan jag började träna.

1 Comments:

Blogger Sven Wennerström said...

Nä, de sista 15 milen är inte jobbigare än de första. Den bit jag upplevde som jobbigast var mellan Gränna och Fagerhult - särskilt efter Jönköping där det är rejält kuperat (med sydsvenska mått mätt). Efter matpausen i Hjo var det rätt lugnt. Möjligen en smula långtråkigt.

måndag, 15 maj, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home