lördag, maj 13, 2006

Solsken och digitalkamera

Även lördagen blev på det stora hela en behaglig dag. Förmiddagen ägnade vi i den socialdemokratiska landstingsgruppen åt att stå i solskenet på Stora torget och samtala med linköpingsbor. Det var både roligt och trevligt. Lite mindre trevligt var det vi var klara och Anna och jag var på hemväg. Då var det istället några nazister som var ute på stan och propagerade inför valet. Om de hade varit ute efter att vinna röster hade det i och för sig varit klokare av dem att inte visa sig, men jag struntade i att ge dem tipset.

Anna och jag ägnade istället eftermiddagen åt digitalkameror. Jag har tidigare efterlyst råd och det har både Anna och Malin bidragit med. Anna prenumererar på teknikprylstidningen M3 som hade en hel del digitalkameratester. I början ledde Pentax S60 men den blev passerad av Pentax S6 (de är väl ganska lika Malins egna kamera?) men i spurten kom Annas Canon IXUS starkt. Jag får vänta till nästa nummer av M3 innan jag bestämmer mig; då ska de testa digitalkameror igen.

Och så en kommentar om Annas prenumeration av M3. Det känns nästan lika nördigt som att jag prenumererar på F1 Racing. Men i F1 Racing finns ändå fantastiskt intressanta artiklar (nej, jag är inte ironisk den här gången) som den här artikeln om hur ändplattorna hos Renault förändrades under förra säsongen.

4 Comments:

Blogger Anna Larsson said...

Vilken attack, jag sätter nästan knäckebrödet i halsen! Jag skulle kunna ha ett långt indignerat inlägg - men - måste omedelbart ut och köpa proppar. De är slut och kyl/frys har slutat att fungera...

Och det hela vägs faktiskt upp av min andra prenumereration på Statsvetenskaplig tidskrift.

Så det så så.

:)

söndag, 14 maj, 2006  
Blogger Martin Tollén said...

Dina proppar går kanske för att du har för många elektronikprylar?

söndag, 14 maj, 2006  
Blogger Anna Larsson said...

Nä, det kan inte vara det. Huvuddelen av mina elektronikprylar går till en propp som aldrig gått. Min lägenhet är helt enkelt bara lite småskraltig, men nu har jag köpt två paket proppar så nu ska jag klara mig ett tag. ;)

Och när jag tänker inte efter, nördigt är ju faktiskt inte definitionsmässigt dåligt, bara intresserad över genomsnittet - typ. Så jag är inte längre indignerad, jag har ju faktiskt omfamnat och förlikat mig med IT-diskursen tidigare.

Läs förresten Enn Kokks om nya NY-skivan!

söndag, 14 maj, 2006  
Blogger M said...

Nej nej, stopp och belägg! Jag har en "Pentax optio wpi" (det är skillnad :)). Den är alltså vattentät ner till 1 meter, vilket gör att den klarar fukt väldigt bra, vilket många andra digitalkameror är rent ut sagt skitdåliga på. Canon Ixus ska också vara bra, bra skärpa, bra blixt och sånt, men kan ha ett minus på just fukten. Du vill ju alltid kunna knäppa, i alla väder :) Kolla den här sidan där du kan jämföra bilder från olika kameror med varandra: http://www.cyberphoto.se/

söndag, 14 maj, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home