måndag, maj 22, 2006

1183 kilometer - inte mycket cyklande

Jag tror att jag börjat slarva med mina förberedelser inför Vätternrundan. I förra avsnittet av sportsåpan berättade jag att jag cyklat en halv runda. I söndags hade jag ambitionen att göra om prestationen men det blev bara drygt åtta mil. Trots att den totala sträckan förra veckan bara blev 135 kilometer är jag ändå uppe i totalt 1183 kilometers tränande.

Det har inte varit svårt att hitta ursäkter för att inte cykla den senaste veckan. Varje gång jag hade tid att cykla regnade det – och det är inte så roligt att cykla i regn. Inte heller blev det så mycket av mina planer att cykla några kortare pass med högt tempo och hög puls.

Jag får ta nya tag den här veckan och försöka bättra mig, men första halvan är full av möten så då cyklas inte så mycket heller. Jag hoppas helgen blir solig – då ska det cyklas!