onsdag, juni 14, 2006

Enn Kokk och IB

Under en kortare tid länkade jag till Enn Kokks blogg. Jag upphörde med det – främst för att jag själv inte riktigt hade tid och ro till att läsa hans långa och välskrivna artiklar om varierande ämnen – men också för att min länklista blivit väl lång och för att det är en generande stor övervikt socialdemokrater jag länkar till. Jag har lite dåligt samvete för att länken är borta då Enn Kokk är en auktoritet vad gäller socialdemokratisk ideologi och historia genom att vara en drivkraft i skapandet av ideologin och genom att vara en central aktör i historien. Den som tvivlar bör ta en titt på hans imponerande CV – som alltid i hans fall är det långt…

Jag har som jag nämnde sällan tid att läsa Enn Kokks ofta långa inlägg, men nu ikväll har jag ägnat lång tid åt att läsa hans redogörelser om Socialdemokratiska partiet och IB. Jag har svårt att tänka mig någon nu levande person som är mer kunnig och insatt i ämnet. Men en fascinerande regelbundenhet dyker denna ”affär” upp och därför rekommenderar jag alla att läsa Enn Kokks version av den.

3 Comments:

Blogger Johan Sjölander said...

Visst var det en grym artikel! Kul att du också uppmärksammar den.

/Johan

onsdag, 14 juni, 2006  
Blogger Martin Tollén said...

Det var tack vara Johan jag uppmärksammade vad Enn Kokk skrivit. Jag borde kanske gett Johan uppskattning för det i min blogg, men det får bli här istället.

onsdag, 14 juni, 2006  
Blogger Johan Sjölander said...

Åh, ingen fara. Bara vi är många som sprider evangeliet... (jag vet att jag låter lite löjligt entusiastisk men jag tycker faktiskt att det var ett väldigt bra inägg Enn hade skrivit.)

onsdag, 14 juni, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home