måndag, juni 12, 2006

1668 kilometer - ingen riktig träningsvecka...

Näst sista träningsveckan före Vätternrundan var inte mycket till träningsvecka alls. I början av veckan var jag fortfarande sliten efter mitt cyklande förra veckan, sedan har jag haft andra aktiviteter som tagit tid. Det blev en cykeltur på 28 kilometer och det kändes inte alls bra. Trots värme, solsken och inte mycket blåst var jag trött efter några hundra meter, det kändes som att cykla i sirap och knäna gjorde fortfarande lite ont efter mina tre turer uppför Klevaliden förra helgen.

När jag hoppar upp på cykeln i Motala tidigt på lördag morgon så kommer jag alltså inte bara vara sämre tränad än vad jag skulle kunna varit – jag kommer också att vara medveten om det och därför ha ett självförtroende som är i botten!

Den här veckan kommer jag att försöka cykla lite varje dag men jag kommer inte att cykla långt och jag kommer att ta det lugnt. Mest av allt ska jag ägna mig åt att äta så mycket som möjligt.

Ni kan följa mina prestationer med hjälp av SMS. Genom att SMS:a ”VR 16532” till nummer 72700 får ni mina passertider från några punkter runt banan samt resultatet då jag går i mål. Kostnaden för tjänsten är 30 kronor. Mer information finns på www.cyklavaettern.com