onsdag, februari 14, 2007

Jobb-blogg

Idag började jag arbeta på Saab Aerosystems här i Linköping. Som infödd linköpingsbo – till på köpet uppvuxen i Bankekind där flygplanen påbörjar inflygningen till Saab-fältet – känns det mycket bra och jag har bloggat om några av Saabs produkter tidigare.

I ett första skede är det ett projekt fram till sommaren men jag hoppas att det ska hålla på längre. Jag kommer inte att blogga om mitt arbete, men det är spännande och utmanande.

Det är också någonting jag är utbildad för. Jag är glad för att jag inte fastnat på ett politiskt arbete där jag är utlämnad till ombytliga väljare eller partikamrater för att få behålla jobbet. Jag utesluter inte att jag någon gång i mitt liv kommer att vilja jobba med politik på heltid, men just nu tycker jag inte att politikernas anställningsvillkor uppväger den enorma personliga uppoffring det innebär.

Även om jag inte ska blogga om mitt arbete så ser jag att jag i ett av inläggen om Draken jag länkar till ovan lovat Baron de Baz att jag ska förklara varför ett stridsflygplan kan vara ett underverk. Eftersom jag lovat måste jag hålla löftet, även om det jag argumenterar för skulle kunna gynna min arbetsgivare. Jag vet inte när jag kommer att ta mig tid att skriva det. Men det kommer…

7 Comments:

Blogger M said...

åhh, jag ville bli stridspilot när jag var liten..

torsdag, 15 februari, 2007  
Blogger Martin Tollén said...

Okej, utan att avslöja för mycket om mitt arbete: jag har inte flugit något flygplan. Ännu...

torsdag, 15 februari, 2007  
Anonymous Anonym said...

Grattis till nya jobbet!
/ Camilla

torsdag, 15 februari, 2007  
Blogger Robsten said...

"Ombytliga väljare"? Nä, Saddam Hussein gillade inte heller ombytliga väljare, inte heller Pinoché, det hör liksom till en demokrati. Väljarna är inte satta att rösta för att yrkespolitiker skall få en trygg karriär, det är liksom inte det som är andemeningen med demokrati.

söndag, 18 februari, 2007  
Blogger Martin Tollén said...

Precis, det ligger inte heller någon värdering i vad jag skriver om ombytliga väljare. Det är bara ett konstaterande.

söndag, 18 februari, 2007  
Blogger Sven Wennerström said...

Återigen grattis till jobbet!

torsdag, 22 februari, 2007  
Anonymous Anonym said...

För mig är tidens gång oviktig, så länge du ger mig ett svar, kan det ske nu eller om tjugo år, det är mig egalt.
Baron de Baz

fredag, 23 februari, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home