lördag, februari 03, 2007

Efter ovädret

Förra veckan var jag vid vårt fritidshus i Gränna för att inspektera skadorna efter stormen Per. Stormen förde bort en massa av stranden; båthuset – en betongbunker som min farfars bror byggde på 30-talet – hänger delvis i luften men håller fortfarande ihop. Nu hoppas jag på hård nordanvind så att stranden vandrar tillbaka.Utanför mitt hus skadades popplarna så mycket att de har tagits ner. Det är tråkigt. Jag gillar popplar.Men för att få lite perspektiv, här nedan ser ni en bild på en gata i Denver, Colorado, jag fick i veckan. Där har det varit ett snöoväder i veckan sedan före jul. Visst borde de dela med sig av sin snö!?

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vaddå dela med sig av deras snö? Vi har så det räcker!!

onsdag, 07 februari, 2007  
Blogger Martin Tollén said...

Nej, det finns gott om plats för mer. När den här bloggposten skrevs hade dessutom snön precis töat bort. Det är skönt att lite av den kommit tillbaka.

onsdag, 07 februari, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home