onsdag, januari 31, 2007

Expressen snodde inte mitt scoop

Ja ja, jag travesterar vad Magnus Ljungkvist skrev i höstas. Expressen har nog inte snott mitt scoop då de konstaterar att Vostok Naftas styrelses beslut om Carl Bildts optioner strider mot det mandat bolagsstämman gett styrelsen. Jag misstänker nämligen inte att Expressen läser min blogg, men visst är det lite skojigt att de idag närmar sig ett område jag bloggade om för nästan en månad sedan. Fast jag gick lite längre än Expressen och läste in mig på Bermudas aktiebolagslag (se Bermuda Companies Act, Part VI section 97). Så, om Expressen läser det här, jag bjuder på tipset. Den här gången behöver ni inte ens ge mig ett erkännande. Jag bjuder på tipset för den goda sakens skull. Se det som ett introduktionserbjudande…

Det är ungefär som Folkbladets bloggande ledarskribent som en evighet efter resten av bloggvärlden – och först sedan han läst om det hos Aftonbladet – upptäckt youtube-klippet där en blivande finansminister avslöjar vad han tänker göra som statsminister… Man kan tycka att en ledarskribent åtminstone bör läsa Esbatis kommentarer.

Andra bloggar om Expressen, Vostok Nafta, Carl Bildt, bloggosfären, Folkbladet och media