söndag, januari 14, 2007

Oväder

Idag skjutsade jag min bror genom stormen till Jönköping. På vägen hem stannade vi vid vårt fritidshus i Gränna för att se hur vår tomt klarade stormen. Den blåste rejält. På bilden kan ni se hur det såg ut vid vår strand tidigare i eftermiddags.Som jämförelse ser ni hur det ser ut en varm och lugn sommardag. Det är svårt att tro att det är samma strandavsnitt som fotograferas.På vägen till Jönköping fick via väja för träd som till och med fallit ut på E4:an. På vägen hem såg vi ett släp som börjat vobbla och precis vält i den andra vägbanan. Vädret oroar mig och jag trivs inte med ”vintern”. Den ökande temperaturen globalt gör att energiinnehållet i atmosfären ökar vilket gör att stormarna blir fler och kraftigare. Värmen gör också ovädren tråkigare när de väl kommer; tänk vad fantastiskt vacker vätternstranden skulle vara om det varit så kallt att det stänkande vattnet skapat frusna ”kristallverk” i träden?!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Såg ni en lastbil som välte??? Varför sa du inte det till mig?? Jag ville med se en lastbil välta!

onsdag, 17 januari, 2007  
Blogger Martin Tollén said...

Typ. En husvagn eller något liknande hade börjat vobbla i vinden och vält på motorvägen. Om du åker från Gränna kan du se mycket...

onsdag, 17 januari, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home