torsdag, februari 08, 2007

Varning för bloggande

Lite stiltje på bloggfronten – och det är kanske lika bra det. Washington Posts blogg The Fix rapporterar att kommentarer du kastar ur dig på din blogg alltid kommer att finnas kvar och kan ställa till problem för dig i framtiden. I just det fallet de refererar till är det två personer som anställts av John Edwards presidentkampanj som skrivit anti-katolska kommentarer på sina respektive bloggar tidigare. Nu kräver åtminstone en katolsk organisation att dessa ska avskedas från Edwards presidentkampanj. Jag borde kanske titta igenom vad jag skrivit på min egen blogg och sedan fundera på vad jag egentligen kan arbeta som…

Bloggstiltjen har flera orsaker. Dels verkar det som jag ska börja arbeta – nästan på riktigt – så det är en massa saker som det är skönt att få undangjort innan jag börjar arbeta. Dels har jag – lyckligtvis tillsammans med Anna Larsson – blivit ansvariga för hemsidan för socialdemokraterna i Linköping. Ännu så länge har vi inte fått så mycket fart på innehållet; jag har fullt upp med att lära mig hur tekniken fungerar och vi har inte heller bestämt oss för hur vi vill att hemsidan ska användas. Kom gärna med synpunkter, idéer och uppslag!

Sedan finns det andra saker som också måste skötas och som tar tid från bloggandet. Trots oppositionsrollen ska ett parlamentariskt arbete bedrivas i det som än så länge är världens bästa landsting. Folkrörelsearbetet fortsätter: vaderna värker fortfarande av träningsvärk efter en eftermiddags flygbladsutdelande i trappuppgångarna här i Valla (nu måste jag kopiera upp fler flygblad innan vi kan fortsätta – stora delar av flygbladets innehåll finns här).

Men jag ska försöka ta tag i bloggandet. Uppslag saknas inte; regeringens skolpolitik där man överger kunskapsskolan och inte tycker att alla elever ska ha möjlighet att läsa vidare på högskolan, den borgerliga majoriteten i östgötalandstinget och hur de riskerar att slå sönder den likvärdiga vården i länet, deltagande i den regionala debatten inför ansvarskommittén betänkande, allt som händer i den amerikanska presidentvalskampanjen, hur den nya borgerliga majoriteten i Linköping ökar stödet till skolor på landsbygden genom riktade nedskärningar i socialt utsatta områden… Ni ser, listan kan bli lång.

2 Comments:

Blogger Sven Wennerström said...

Grattis! Vad ska du börja arbeta med?

fredag, 09 februari, 2007  
Blogger Martin Tollén said...

Jag återkommer när allt är klart.

fredag, 09 februari, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home