tisdag, januari 16, 2007

Obama kandiderar!

UPPDATERAD: Nu med omröstning
Barack Obama meddelade precis i ett e-postmeddelande, på sin hemsida och på youtube att han skapar en kampanjkommitté inför det amerikanska presidentvalet 2008. Det officiella tillkännagivandet av kandidaturen ges 10 februari, men formellt är Obamas presidentkampanj nu igång på riktigt.

Är Barack Obama en bra presidentkandidat?
Ja
Nej
Vet inte
  
Free polls from Pollhost.com

Är Obama min kandidat?

Jag vet inte, men han ligger bra till. Jag väntar varje dag på att min beställning av hans bok The Audacity of Hope ska levereras så att jag får en bättre uppfattning om vad han står för. Jag återkommer med mina tankar så fort jag läst boken.

Detta inlägg är pingat på intressant.se. Andra bloggar om USA, USA-valet 2008, presidentvalet, Barack Obama och politik

2 Comments:

Blogger Daniel Andersson said...

Obama verkar vid första intrycket ha ett alldeles för stort ego som ens pratar om presidentval, med tanke på hans bristande erfarenhet, men efter att ha tittat igenom ett antal filmsnuttar på youtube med honom framstår han mer och mer som den kandidat USA behöver. Jag ser otåligt fram emot din summering av boken.

onsdag, 17 januari, 2007  
Blogger Martin Tollén said...

Den bästa presentationen av Barack Obama jag sett levererade han själv i sitt tal på demokratiska partikonventet 2004. Du hittar det på americanrhetoric.com

onsdag, 17 januari, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home