onsdag, februari 01, 2006

Onsdagar i Svt

Det är naturligtvis fånigt om du låter tv:n styra din vardag. Ibland låter jag den ändå göra det. Förutom det självklara – när Eurosport visar Tour de France-etapper – har jag försökt vara hemma när Vita huset visas. Nu har även Svt:s onsdagskvällar drabbat mig. Först, klockan 21.30, är det Fredrik Lindströms Svenska Dialektmysterier. Programmet får mig att beklaga att jag bara har fem fattiga poäng i språkhistoria och jag har nästan bestämt mig för att ta en fil.kand. i språkvetenskap när jag blir stor.

Nu slutar inte onsdagskvällen med den. Förra veckan hade hårdrocksmagasinet Rundgång premiär. Så klockan 22.30 varje onsdagskväll är det barndomsnostalgi som gäller. Tänk, jag kan inte låta bli att skratta när jag ser de ruskiga WASP; vi som varnades för dem då vi gick i fyran!