fredag, december 30, 2005

Arbete pågår - public-service-tips

De närmsta veckorna kommer jag att vara upptagen med arbete och inte ha tid att blogga så mycket. I väntan på mer frekvent bloggande tänker jag tipsa lite om vad ni kan göra under tiden.

Sven bloggar om mellandagsläsning och själv tänkte jag komma med lite tv-tips. Jag ägnade delar av julledigheten åt att titta igenom förra årets demokratiska partikonventC-SPAN. C-SPAN är en fantastisk resurs. Tack vara dem har jag nu äntligen fått se Bush-tvillingarnas Jenna och Barbara famösa tal på republikanernas partikonvent. Välj filmen från andra dagen och leta fram deras introduktion av Arnold Schwarzenegger.

Och vet ni vad? De har till och med Al Gores version av macarena!

Vem? Nörd? Jag?
Den mångsidige och uppmärksamme begåvningen Palle Håkansson tipsar via sin blogg om CHTV - China Public Television som finns på SVT:s hemsida. Där kan ni titta på tidigare sändningar och däremellan kan ni spela roliga datorspel som Den Långa Marschen II eller Generaldirektörsmemory.