måndag, juli 07, 2008

Fel val?

I höst har jag två veckors semester för att delta i den amerikanska valrörelsen. Jag valde mellan att vara där på valdagen i början av november eller att vara i Denver under det demokratiska partikonventet i slutet av augusti. Till slut valde jag valdagen, eftersom det skulle vara omöjligt att få komma i närheten av händelserna på partikonventet. Det är inte en riktigt lika stor poäng att sitta hemma hos mina vänner i Denver och titta på tv.

Men så ställer Barack Obama allting på huvudet och jag inser att jag valde fel. Precis nu meddelar hans kampanj att det tradidtionella talet där presidientkandidaten accepterar nomineringen kommer att vara öppet för allaDenver Broncos hemmaarena i Denver som tar 75000 åskådare.

Alla räknar med att det ska bli fullsatt.

Hur många andra politiker - eller människor överhuvudtaget - i världen kan dra 75 000 åsådare till ett politiskt tal?

Etiketter: ,