onsdag, oktober 24, 2007

Rösta på din demokrat

UPPDATERAD
Med återkommande regelbundenhet får jag e-post från Amerika. För en tid sedan var det dags igen. President George W Bush skriver:

Dear Martin,

During my six and a half years in office, you and I have worked together to advance the Republican Party's principles [---]

Mike and I both are counting on your support to help lead the Republican Party to sweeping victories in the 2008 elections.

We know it is grassroots activists like you who put up the yard signs, knock on the doors, make the phone calls and do what's necessary to win and elect a Republican president and Congress.

And it is people like you who give generously to ensure our candidates have the resources needed to run effective campaigns and win. [---]

I believe that we're going to succeed in 2008 with your support.

Sincerely,
George W. Bush


UPPDATERING En kamrat till mig meddelar att han underrättat Lena Micko om mina kontakter. Hon sitter i partiets (socialdemokraternas alltså) uteslutningskommitte... SLUT PÅ UPPDATERINGEN

Nu har jag fått ett nytt mejl från mina kompisar i republikanerna. De vill att jag – nu inför Halloween i helgen – hjälper dem att utse vem som är den ruskigaste demokraten.

Som icke-amerikan är det svårt att aktivt göra någonting för att stödja amerikanska politiska kandidater på grund av deras strikta lagar för kampanjfinansiering. Den demokrat som vinner republikanernas tävling får dock en skjuts framåt i kampen om att bli demokraternas presidentkandidat. Den som republikanerna framställer som ruskigast måste det ju vara bra, resonerar den demokratiske kärnväljaren. Det här är alltså min chans att hjälpa ”min” demokratiske kandidat!

Vem är det jag röstar på? Det tänker jag inte tala om – ännu. Men jag tänker avslöja det på den här bloggen den närmsta månaden!

Detta inlägg är pingat på intressant.se. Andra bloggar om USA, demokraterna, republikanerna och Halloween

Etiketter: ,