lördag, mars 17, 2007

Eriks gästblogg: New York

Min bror är just nu i New York och jag har bett honom gästblogga därifrån.Flyget till Newark från Stockholm tog elva timmar, inklusive en mellanlandning i Goose bay, Kanada. En kompis till mig påpekade likheterna mellan de kubanska och de amerikanska blandat rigorösa, blandat godtyckliga frågorna vid inresekontrollerna.

På grund av den långa resan blev det en tidigkväll.

Idag har det varit minusgrader och snö-hagel, trots vädret gick vi ett varv på stan och försökte shoppa, både jag och mina kompisar är lite besvikna på hur fula eller icke-europeiska kläderna är. Jag ville se NYSE så vi tog tunnelbanan ner till financial district och vandrade runt där någon timme. I taxin på vägen tillbaka till hotellet hörde vi ett ytterst intressant program om intelligent design, där huvudbudskapet var att intelligent design måste vara den enda sanningen då det finns luckor i evolutionsteorin. Måste säga att religiös fundamentalism inte riktigt är min kopp av te.

Nu sitter jag och väntar på en kompis från Linköping i hotellobbyn. Ikväll blir det Jazzklubb eller något annat spännande!

Ha det bra!
Erik