måndag, juni 18, 2007

Plats 1782 på Vätternrundan

Det har blivit mycket om Vätternrundan i de senaste bloggarna. Eftersom det är ett motionslopp redovisas vad jag vet inte någon resultatlista officiellt. Däremot är alla startandes resultat sökbara vart och ett för sig på Vätternrundans hemsida. På något sätt har ändå årets resultat sammanställts i en excelfil som jag fick skickad till mig idag.

Den visar att en klunga som bland annat innehöll OS-guldmedaljören Bernt Johansson var snabbast med en tid på sju timmar och 43 minuter. För min egen del räckte tio timmar och 26 minuter till en 1782:a plats vilket kanske inte är så dåligt i ett lopp med 17617 anmälda, 15584 startande och 14906 som tog sig i mål. Att jag startat snabbare än vad jag lyckades avsluta framgår av att jag låg omkring plats 500 till första kontrollen i Jönköping.

Om jag lyckats med mitt mål på att cykla på tio timmar hade jag behövt placera mig ytterligare 500 platser högre upp. Det får jag försöka ordna nästa år!

Andra bloggar om Vätternrundan och cykling

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Calle Sundstedt said...

Jag e iaf stolt Martin, bra jobbat liksom...


Vila nu baken och halsa de andra i PASen =)

Ha det fint/

tisdag, 19 juni, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home