fredag, juni 15, 2007

Startklar för Vätternrundan?

Som jag skrivit tidigare startar jag årets Vätternrunda klockan 04.52 i morgon bitti.

Det har inte känts bra när jag cyklat längre sträckor under våren. Vätternrundan är en riktigt lång sträcka så jag är inte helt lugn inför morgondagen. Jag siktar fortfarande på att komma under tio timmar och kommer att gå ut hårt. Men jag är inte säker på att jag klarar mig hela vägen runt. Det krävs vackert väder, inga missöden, bra klungor och medvind hela vägen runt. I så fall går det. Kanske.

Samtidigt var min 18-milarunda förra helgen inget klokt påfund – något Sven försynt försökt få mig att förstå tidigare. Det, tillsammans med vårens flitiga cyklande, har gjort att jag är ordentligt nedtränad. Benen känns stumma, ett knä gör ont, en halsinfektion verkar vänta på att bryta ut. Dessutom kommer det att blåsa rejäl sid/motvind mot slutet och det är risk för regn. Förutsättningarna kan alltså vara bättre.

I vår har jag träningscyklat 1955 kilometer (jämfört med 1749 kilometer förra året) på drygt 66 timmar (samma som 2006) med en medelhastighet på 29,4 km/h (26,2 km/h). Totalt har mitt hjärta slagit 510796 slag vilket innebär en medelpuls på 128 slag per minut.

Med högt tempo från start hoppas jag vara i Jönköping klockan 07.53, Hjo klockan 10.19, Medevi klockan 14.13 för att slutligen nå målet i Motala klockan 14.51.

Om du vill följa hur det går kan du göra det direkt på Vätternrundans hemsida (mitt startnummer är 17044) eller via SMS om du skickar meddelandet VR 17044 till nummer 72700. Kostnaden för detta är 30 kronor.

Tack till alla som önskat mig lycka till. Det kommer att ge mig lite värme och medvind om jag drabbas av blåst och regn i slutet av rundan!

Andra bloggar om Vätternrundan och cykling

Bilden är tagen av min syster Charlotta när jag cyklar genom Vallaskogen.

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tjusig bild och roligt att du var i Hjo exakt den tiden du skrev!!

lördag, 16 juni, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home