lördag, juni 16, 2007

Vätternrundan, ingen succé

Vätternrundan blev ingen succé. Mitt mål var att gå i mål på tio timmar. I Jönköping låg jag sju minuter före mitt schema. Till Hjo kom jag precis den minut som jag planerat, men sedan tog energin slut och jag insåg att tio timmar låg utom räckhåll. Då bestämde jag mig för att göra den återstående sträckan så behaglig som möjligt. Jag lyckades sådär, och gick i mål på 10 timmar och 26 minuter.

Misslyckandet berodde på den starka vinden. När det borde varit medvind var det stiltje men när det var motvind blåste det desto starkare. Det kan också berott på en felaktig strategi: jag belastade kroppen väldigt hårt ner till Jönköping. Eller så berodde det på att jag helt enkelt är en för dålig cyklist…

Nu är jag nära nog utslagen av trötthet och ska gå och lägga mig. Jag ska försöka återkomma imorgon med en längre uppdatering; i väntan på det kan du själv analysera min prestation här.

Andra bloggar om Vätternrundan och cykling

Bilden är tagen av min syster Charlotta

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Lite surt det där med "ynka" 26 minuter. Men vad gör man när orken tryter?

Själv är mitt pers 11.45 (ca), men det slog jag inte i år. Cykeln har stått i garaget sen i höstas, och där gör den ingen nytta.

söndag, 17 juni, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home