måndag, september 05, 2005

Tjejen med choklad


Igår var det som sagt fotbollsfest i Linköping. Jag är fortfarande förundrad över att det inte är fler människor som utnyttjar förmånen att det spelas toppfotboll i Linköping till ett pris som inte alls borde avskräcka: 40 kronor för studenter och ungdomar. Denna match gästades ändå av nästan 5000 åskådare och förhoppningsvis kommer de tillbaka.

Matchen mellan Linköping och Umeå var bra. Resultatet – umeåvinst med 2-0 – måste jag erkänna är rättvist och speglade matchbilden, även om de båda målen var rätt så billiga. Vid det första målet hade den som vanligt utmärkta Hedvig Lindahl sprungits omkull så att Malin Moström kunnat sparka in bollen i öppet mål och det andra målet gjorde samma Moström på straff. Den straffen var tveksam och före straffen hade Lindahl blivit fult stämplad av Hanna Ljungberg utan åtgärd från domaren. Men även som linköpingssupporter är det svårt att klaga eftersom Umeå spelade fantastisk fotboll. Om Linköping lyckas hålla den nivån de hade i den här matchen slår de alla lag i Sverige – utom Umeå. Ann Westermark blir bättre för varje gång jag ser henne; den här gången var Umeås backar otroligt nog lika snabb som hon, så då dribblade hon gång på gång bort dem istället.

Matchen var skojig på ett annat sätt som inte hade med sparkandet av bollar att göra. I mitt matchprogram hade jag Sara Larssons autograf, vilket innebar att jag hade en vinst att hämta ut. Jag hoppades att det skulle vara en glass på Bosses Glassbar men det visade sig istället vara 1980 gram kexchoklad! Skojigt som sagt, men om det prompt ska delas ut en vinst som har med choklad att göra hade jag hellre vunnit en date med Sara Larsson på Chocolat...

Bilden på Sara Larsson kommer från Linköpings FC hemsida. Kexchokladen kommer från Cloetta och jag hoppas att de inte kräver skadestånd av mig för att jag använder en bild jag snott på deras hemsida.

1 Comments:

Blogger Martin Tollén said...

Suck, Sara Larsson har ännu inte hört av sig om en date på Chocolat. Det verkar som om hon inte läser min blogg...

onsdag, 14 september, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home