onsdag, augusti 24, 2005

Nykomlingar i bloggosfären

Det har gått några dagar sedan jag bloggade senast. Om ni läst den förra notisen på min blogg så förstår ni säkert att jag gärna sysslat med annat än att skriva artiklar! Däremot har jag haft tid till att fortsätta läsa andra bloggar och tänker tipsa om två av de senaste tillskotten på min dagliga bloggläsarrunda.

Motallians
För en tid sedan startades bloggen Motallians. Den fyller en viktig funktion. Då media så här långt varit mycket okritisk i sin granskning av den borgerliga maktaliansen har den gruppbloggen tagit på sig att försöka fylla det tomrummet i debatten. Så här långt tycker jag de lyckats bra med det.

Palles Blog
Då Motallians är tydliga med att de bloggar mot någonting känns det skönt att också kunna tipsa om en blogg som säkerligen till största delen kommer att vara för: Palles Blog. Jag ska inte lämna ett utförligt omdöme om Palle Håkansson som person. Eftersom han är gruppledare i den landstingsgrupp som jag själv ingår i så kan säkert både min objektivitet och min avsikt ifrågasättas. Presentationen kan inskränkas till att han är väldigt inopportun och en av Sveriges mest inflytelserika hälso sjukvårdspolitiker! Kolla dessutom gärna vad "En spännande förening" som han länkar till egentligen är för något...

I ett av de första inläggen på den här bloggen skickade jag bokutmaningen vidare till Palle Håkansson. Nu då han skaffat en egen blogg har han också fått en utmärkt plattform att svara från.