Sandlådekrigets vinnare: Paris Hilton
Ett klassiskt knep är att ta en av motståndarens styrkor och försöka göra den till en svaghet: i Obamas fall är det hans kändisskap och rockstjärnegenomslag. I till exempel denna reklamfilm placeras Obama i ett mindre smickrande sällskap som genomsnittsväljaren i USA knappast skulle vilja ge förtroendet att vara överbefälhavare och styra i Vita huset.
Nu tycker jag att den här tv-reklamen snarare visar det som kan vara en av McCains svagheter; som 72-åring (eller är det 73?) finns det en del frågetecken om han är tillräckligt mycket med i världen för att klara av att vara president. Och hur mycket är man med i världen om man kommer viftande med Brittney Spears? Hon är sååå 2007!
Obama har till stor del stått över McCains angrepp, men har nu valt att svara i sin senaste tv-reklam. Den vändningen i kampanjen är inte till Obamas fördel. Han har kampanjat som en annan slags politiker, som kan föra med sig förändring i Washington genom att bedriva politik på ett nytt sätt. Genom att svara McCain med samma gamla republikanska mynt riskerar han en av sina största styrkor.
I sandlådekriget mellan McCain och Obama väljer Paris Hilton att göra sitt eget inspel. Lite oväntat är det hon som framstår som den största statsmannen i konkurrensen…
Detta inlägg är pingat på intressant.se. Andra bloggar om politik, reklam, Obama, McCain och Paris Hilton
Etiketter: presidentvalet, tv-reklam
1 Comments:
Skön blogg!
Läste precis på Finest.se att Paris Hilton blivit stämd för att hon syns för LITE i media... ?! WTF! Driver de eller?
Skicka en kommentar
<< Home