onsdag, november 30, 2005

Ett svenskt föredöme

För tillfället har jag alldeles för lite tid med mig själv i mitt liv. Då blir det inte så mycket bloggat som jag egentligen vill. En av sakerna som tagit min tid är landstingsfullmäktige med finansplanedebatt i världens bästa landsting. I dagens debatt hänvisade en av de moderata ledamöterna till att "den socialdemokratiska regeringen i Storbritannien genomför de reformer som vi borgerliga partier vill genomföra i Sverige". Jag kan därför inte låta bli att uppmärksamma denna artikel hos BBC om How the NHS could learn from Sweden.

Det kan dessutom noteras att ett par av de borgerliga landstingsmännen jag talade med mellan fyra ögon betackade sig för att den moderata landstingsledamoten gjorde sig till tolk för den samlade (?) borgerligheten... Det kan jag förstå.