söndag, november 16, 2008

Valvaka

Valvakan för att få resultatet av det amerikanska presidentvalet var den roligaste jag varit på. Den startade sent – eftersom vi jobbade hårt och länge med att vinna valet – men när den väl började blev det desto roligare. Nedanstående klipp visar hur det såg ut i Chicago när CNN deklarerade Barack Obama som segrare. Där jag var i Madison var det ungefär likadant, med den skillnaden att vi var inomhus och att det bara var ett tusental personer på plats.



Jag firade utan alkohol eftersom jag skulle köra hem till min värdfamilj efteråt. Innan hemfärd – vid midnatt – gav vi oss ut på Madisons gator för att äta middag. Då hörde vi ett väldigt oväsen och när vi gick mot ljudet träffade vi på tusentals studenter från University of Wisconsin som firade valutgången med en spontan karneval på Capitol Square. Det var häftigt!


Detta inlägg är pingat på intressant.se. Andra bloggar om USA och presidentvalet

Etiketter: , ,