tisdag, maj 01, 2007

Från det ena till det andra

Häromdagen var det opera. Igår var jag på en konsert med W.A.S.P. i Cloetta Center i Linköping.

W.A.S.P. slog igenom på 80-talet som ett då extremt hårdrocksband. Deras spektakulära scenshow med bloddrickande och rått kött skapade minst sagt uppmärksamhet. Siewert Öholm ägnade ett debattprogram om detta förskräckliga fenomen som förvildade ungdomen och skapade våld och elände. På mellanstadiet kommer jag ihåg att vi varnades för W.A.S.P.

Jag var aldrig något stort fan, men när de nu kom till Linköping kunde jag inte låta bli att titta på dem. Med tanke på uppståndelsen de väckte i sin ungdom blev jag lite besviken.

Inget bloddrickande. Inga råa köttbitar. Den enda dödskallen var den som satt på gungställningen som Blackie Lawless klättrade omkring på.

Och det var kanske symboliskt. En lekplats – inte en mardröm.

Andra bloggar om WASP och hårdrock

Etiketter: ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men Blind in Texas var rätt grym och musikaliskt står dom sig väldigt bra. Såg ett tv program för några år sedan där en lönnfett Vince Neil sjöng gamla mötley låtar så att ett gammalt fan ryste i själen av obehag. En viss risk tar man alltså när man går och tittar på band som på något mirakulöst vis överlevt sig själva.

onsdag, 02 maj, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home